gewondestreep

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Gebruikersavatar
browneyes
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jun 2011 13:09

gewondestreep

Bericht door browneyes »

Hallo, ik ben op zoek naar de medailles die ooit aan mijn grootvader zijn toegekend. De originele eretekens, samen met de oorkondes, zijn ergens in de jaren '80 in een brand gebleven. Ondertussen heb ik een attest van het MOD gekregen meet een de ontvangen medailles. Er was ook een overzicht bij van de militaire dienst van mijn grootvader. Op het overzicht staat dat hij verschillende keren is afgevoerd naar veldhospitalen en naar het hospitaal in Calais. Er staat niet bij waarom. Kan iemand mij uitleggen wanneer iemand recht had (als je dat zo kan noemen) op een gewondestreep? Alvast bedankt voor uw gewaardeerde hulp.
Hieronder het overzicht :
- Overgebracht naar het hospitaal te CALAIS wegens ziekte, 24 december 1914
- Ontslagen uit het hospitaal en in onderhoud bij het Depot van de 5de Legerdivisie (D.D. / 5 D.A. – Dépôt Divisionnaire de la 5ème Division d’Armée), 18 januari 1915
- Overgebracht naar het hospitaal van CALAIS wegens ziekte, 8 maart 1915
- Ontslagen uit het hospitaal en in onderhoud bij het Depot van de 5de Legerdivisie(D.D. / 5 D.A. – Dépôt Divisionnaire de la 5ème Division d’Armée), 17 april 1915
- Overgebracht naar het veldhospitaal (C.A. – Colonne d’Abmublance), 29 december 1916
- Overgegaan naar het 11de Artillerieregiment – Peloton Loopgrachtartillerie van de 5de Legerdivisie (P.A.T. / 5 D.A. – Peloton d’Arillerie de Tranchée de la 5ème Division d’Armée), 1 januari 1917 (Het Peloton Loopgrachtartillerie van de 5de Legerdivisie (P.A.T. / 5 D.A. – Peloton d’Arillerie de Tranchée de la 5ème Division d’Armée) gaat over naar het 11de Artillerieregiment, 1 januari 1917)
- Overgebracht naar het veldhospitaal (C.A. – Colonne d’Abmublance), 5 januari 1917
- Vervoegt het Peloton Loopgrachtartillerie van de 5de Legerdivisie (P.A.T. / 5 D.A. – Peloton d’Arillerie de Tranchée de la 5ème Division d’Armée), 6 januari 1917
- Overgebracht naar het veldhospitaal (C.A. – Colonne d’Abmublance), 19 januari 1917
- Vervoegt het Peloton Loopgrachtartillerie van de 5de Legerdivisie (P.A.T. / 5 D.A. – Peloton d’Arillerie de Tranchée de la 5ème Division d’Armée), 20 januari 1917
- Overgebracht naar het veldhospitaal (C.A. – Colonne d’Abmublance), 26 januari 1917
- Vervoegt het Peloton Loopgrachtartillerie van de 5de Legerdivisie (P.A.T. / 5 D.A. – Peloton d’Arillerie de Tranchée de la 5ème Division d’Armée), 27 januari 1917
- Overgebracht naar het veldhospitaal (C.A. – Colonne d’Abmublance), 2 februari 1917
- Vervoegt het Peloton Loopgrachtartillerie van de 5de Legerdivisie (P.A.T. / 5 D.A. – Peloton d’Arillerie de Tranchée de la 5ème Division d’Armée), 3 februari 1917
- Het Peloton Loopgrachtartillerie (P.A.T. – Peloton de Tranchée) is overgebracht naar CALAIS en geadministreerd door het Opleidingscentrum van de Loopgrachtartillerie (C.I.A.T. – Centre d’Instruction d’Artillerie de Tranchée), 16 februari 1917
- Overgebracht naar het militair hospitaal “Porte de Gravelines” te CALAIS en het militair hospitaal “Mortain” te CALVADOS wegens ziekte, 20 maart 1917
-Ontslagen uit het hospitaal en overgegaan naar het Verdelingscentrum voor Oud-militairen (C.T.A.M. – Centre de Triage d’Anciens Militaires, 9 april 1917
- Overgebracht naar het veldhospitaal (C.A. – Colonne d’Ambulance), 20 september 1918
- Vervoegt het 17de Artillerieregiment – 11de Compagnie Mortieren Van Deuren (M.V.D. – Mortiers Van Deuren), 22 september 1918
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”