Hi, totaal nieuw voor mij, maar op zoek naar een soldaat...

Als je niet weet waar je wat moet plaatsen doe het dan hier. Wij helpen je wel verder.

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Thierry
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2014 18:43

Hi, totaal nieuw voor mij, maar op zoek naar een soldaat...

Bericht door Thierry »

Hi Beste mensen,

Ben via via verwezen naar deze site en weliswaar voor de volgende vraag...

Zijn momenteel een vijver aan het aanleggen in de tuin en bij het uitgraven zijn we allerlei prullaria tegen gekomen waaronder een dogtag van een soldaat. Nu ben ik benieuwd wie die man is, of die nog leeft en/of die toevallig ooit mijn grootvader heeft gekend. Dit is namelijk het huis als de grond al jaar en dag van mijn ondertussen overleden grootvader, ben uitermate nieuwsgierig hoe die soldaat zijn dogtag in onze tuin is gekomen en of er dus een link is tussen hem en mijn grootvader.

Informatie van de dogtag is natuurlijk het stamnummer de naam enz. De man is geboren in 1936 en heeft blijkbaar dienst gedaan in 1955 dat is het begin van het stamnr,'55/. Hoe moet of kan ik nu verder zou echt wel meer willen weten over deze persoon, dus bij deze "help". Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Thierry
Gebruikersavatar
Exjager
Sponsor 2022-2023
Berichten: 4384
Lid geworden op: 28 mei 2011 18:53
Contacteer:

Re: Hi, totaal nieuw voor mij, maar op zoek naar een soldaat

Bericht door Exjager »

Wat dacht je van deze :
http://www.ablhistoryforum.be/viewtopic.php?f=40&t=232
Welkom op het forum trouwens, stel je gerust eens voor...
Iets m.b.t. 2 Jagers te Paard is steeds welkom.
Mijn website,http://www.legerdienst.be
Thierry
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2014 18:43

Re: Hi, totaal nieuw voor mij, maar op zoek naar een soldaat

Bericht door Thierry »

Hi,

Bedankt voor de snelle reactie, ben een nieuwsgierige man van Brasschaat van 43 die gewoon enorm gefascineerd is door de vandaag gevonden dogtag in onze tuin.

Gegroet,
Thierry
foxy.jack
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 jul 2011 22:33

Re: Hi, totaal nieuw voor mij, maar op zoek naar een soldaat

Bericht door foxy.jack »

Hello,

Ik heb deze week Xavier Van Tilborg (Evere) gecontacteerd ivm met het opvragen van een militaire dossier. Hij vertelde mij dat er een wachttijd van 3 à 4 maand was. Men is daar momenteel bezig met de aanvragen van april. Dus even geduld hebben.

Groetjes
Foxy
Plaats reactie

Terug naar “Waar moet ik naar toe? - Où dois-je aller?”