Geen Youtube filmpje

Mededelingen i.v.m. het forum

Moderators: Exjager, piot1940, Bram1940

Plaats reactie
Gepard
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 mei 2011 11:52

Geen Youtube filmpje

Bericht door Gepard »

Als ik een youtube filmpje wil plaatsen gaat dat niet, via de youtube knop. :(

Voorbeeld:
Normaal moet tussen deze tags [youtube][/youtube] dit staan 2zw8SmsovJc, van deze link , en dat gaat niet.
2013:Canadian Citizen’s Memorial Campaign in Sicily.
http://www.operationhusky2013.ca/
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Geen Youtube filmpje

Bericht door one_O_five »

Voor ge iets plaatst even eerst naar het voorbeeld kijken of de film getoond word.
Nu zijn er onlangs veranderingen geweest bij YouTube in die zin dat ge onder de knop "delen" een link krijgt met een Belgisch adres, voor onderstaande film [youtube][/youtube] en zo als ge ziet werkt dat inderdaad niet.
Om de film in te voegen met de knop gebruikt ge het adres dat verschijnt in de adresbalk van Uw browser, voor het voorbeeld is dat en zo als ge ziet werkt dit dan wel.


[youtube][/youtube]
Gepard
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 mei 2011 11:52

Re: Geen Youtube filmpje

Bericht door Gepard »

Oké wist ik niet.
Ik dacht dat het een BBcode voor youtube was met een ingekorte code, en niet de volledige url.

Misschien eens aan denken om een gesloten topic te maken met de uitleg hoe je een externe BBcode gebruikt, deze dus : [link2][/link2], , [youtube][/youtube]. Lijkt me handig naar nieuwe gebruikers toe, alé tis maar een gedacht hé. :)
2013:Canadian Citizen’s Memorial Campaign in Sicily.
http://www.operationhusky2013.ca/
Gebruikersavatar
one_O_five
Admin
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 mei 2011 14:01
Locatie: Lummen

Re: Geen Youtube filmpje

Bericht door one_O_five »

Het probleempje zit hem niet in het gebruik van de codes, dat is vrij eenvoudig, gewoon de gewenste link kopiëren, de knop drukken, de cursor verschijnt automatisch op de juiste plaats en dan gewoon de link invoegen.
Het probleem bij YouTube zit hem er in dat ze een Belgische link geven voor het invoegen in plaats van de originele .com waar heel het phpBB systeem naar kijkt, vraag niet waarom YouTube dat zo doet, daar ben ik zelf nog niet achter gekomen maar het is nog maar een week of drie, vier het geval.
Wat ik ook ondervonden heb, als ge nu een nieuwe video upload en ge gebruikt een muziekstuk dan zit de kans er in dat Uw video in sommige landen geblokkeerd word, auteursrechten, misschien is de verklaring over dat spelletje met die verschillende links ook in die richting te zoeken.
De ingekorte code word dikwijls gebruikt bij plug-ins zo als het bij Joomla bij voorbeeld het geval is, de html code die YouTube levert onder de knop "insluiten" is dan weer om hem rechtstreeks in html te gebruiken.

Betreft Uw voorstel een kleine handleiding te plaatsen, dat zal ik even overleggen met de beheerder, persoonlijk ben ik er wel voor.
Plaats reactie

Terug naar “Het dagorder - l'ordre du jour”